Приказка за Ресторант „Замъка“
Всяка приказка си има своето начало и край. Началото на тази започва, когато в края на ноември 2021 с нас се свърза собственика на Комплекс Замъка в Пампорово. Брийфът му беше изключително конкретен. Той включваше изграждане на идентичност, която да е фокусирана върху ресторанта на комплекса – от лого, слоган и име на една от залите, до стартирането на комуникация в социалните медии и създаването на изцяло ново меню.
Приехме задачата с изключително въодушевление и ентусиазъм. От една страна това се дължеше на предстоящия силен зимен сезон на клиента ни, в който той щеше да покаже новата си идентичност. От друга страна – на първите стъпки, които щяхме да направим в дълбоките води на ресторантьорството около създаването на меню.
Излишно е да казваме, че сроковете бяха изключително кратки, но ние фрийковете някак си в такива моменти успяваме да извадим най-доброто и креативното от себе си.
Първото препятствие, което трябваше да преодолеем, беше обвързано със създаването на унифицирани лого и слоган за целия Ресторант Замъка. Казваме целия, тъй като той разполага с три отделни зали, които имат собствен характерен стил – Excalibur, The Terrace и една безименна (естествено, ще стигнем и до нея). До този момент първите две зали са разполагали със свои визуални елементи. Mежду тях, обаче, отсъстваше обща стилистика, която да ги обедини и да приобщи към тях и третата.
Визуалните елементи на Excalibur и The Terrace изглеждаха така:
Задачата бе да създадем такова общо лого за ресторанта, което да е базирано на това на The Теrrace, тъй като клиентът ни много харесваше неговата стилистика и усещане.
Стъпвайки уверено на инсайта за замъка от приказките и силно вдъхновени от него, създадохме лого. В него вплетохме различни елементи, които да пресъздават визуално усещането за ресторант. Не пропуснахме да го въоръжим със силен слоган, който ясно да говори за щастливия приказен край. Разбира се, и двете бяха директно обвързани с бранда и пряко го комуникираха.
Излишно е да казваме, че за клиента това беше като любов от пръв поглед. Той прегърна цялостната идея за приказка, която ние искахме да напишем за него.
Така започна следващото приключение в историята.
Втората задача, чието решение трябваше да намерим, бе да дадем име на третата безименна зала, което едновременно да я отличи от останалите две, Excalibur и The Terrace, но и да я приобщи към цялото.
Вдъхновени от USP-тата на залата – по-уединено и малко пространство, с уютна обстановка, уникален интериорен дизайн и специален фокус върху първокачествените вина, дегустирани там – създадохме името „The Magic“.
Инсайтът отново се криеше в приказката, като продължение на цялостната концепция за комплекса и ресторанта. В приказките думата „магия“ се обвърза най-често с малките детайли, които преобръщат и преобразяват хода и края на цялата история. Детайлите, които се различават от масата. Именно такава е и тази зала – малка, носеща един по-специален и неповторим дух на гостите си, превръщайки ги в главни герои.
Успоредно с всичко това стартирахме и комуникацията на Ресторант Замъка в социалните медии Facebook и Instagram. Естествено и тук въвлякохме приказния елемент при създаването на визии и писането на копита към тях.
С това почти достигнахме до края на нашата история, но какъв ще бъде той – ще разберете, ако следите блога ни. 🙂