Черен петък не означава черен печат върху креативността

Измина още една година, а с нея – още една кампания Черен петък. Тъй като е една от любимите ни кампании, с интерес следихме творенията на конкуренцията, успешни кейсове от изминали години, и какво ли още не.

За жалост, така открихме една неприятна тенденция – кампаниите за Черен петък, откровено казано, стават все по-скучни с всеки следващ опит. Но на нас този път (а и предишните, всъщност) ни се получи доста, доста добре, затова с удоволствие ще споделим. Криейтивът ни е бомба, честно.

Но да започнем от начало – първата самостоятелна кампания, която реализирахме в тази насока, беше през 2016г. Тогава започнахме да се чудим какво спира потребителите да се отдадат на прекрасната треска, съпровождаща Петъка. Инсайтът не дойде особено трудно, защото в България проблемът е доста очевиден – ами, хората просто не вярват в отстъпките и реалната им „победа над бранда“. При нас от години се шири схващането, че точно преди ноемврийската акция цените изкуствено се завишават и после тази отстъпка от 50% си е реално 10%.

Затова решихме да се придържаме към истината, без излишно захаросване. Визиите ни бяха семпли, но избягахме от подвеждащите проценти и дадохме истинските цифри седмици предварително, за да може всеки да проследи доколко достоверна е промоцията:

НЕ ОБЕЩАНИЯ, А ФАКТИ“

GB_LEONARDO-Ray-Ban_CLGB_English-home_CL

Излишно е да казваме, че идеята ни сработи, тъй като до този момент никой друг търговски център не се бе осмелил да базира кампанията си за Черен Петък  не на празни обещания, а на реални факти с обещание за конкретни цени за конкретни продукти. С тази кампания дадохме възможност и на наемателите да промотират своите брандове и промоции. 

До тук – добре. Следващата година ни срещна с ново предизвикателство. Един от корпоративните гиганти с размах беше патентовал фразата „Черен петък“, затова трябваше да бъдем двойно по-креативни. Всъщност се оказа, че фразата не ни е толкова нужна. Всички вече знаеха за кой петък точно говорим и беше достатъчно да го наречем “The Big Friday”. А и визията ни беше доста точно попадение:

GSZ_Billboard_400x300

И подзаглавието ни, съвсем естествено, произтече от инсайта, че черните петъци, стандартно, са си цели арени за надпреварване към трофеите. Ами, „С рогата напред“ тогава. ????

Идеята ни дори получи скромен международен отзвук и беше аплодирана от съседна Румъния.

Така, вдигайки собствената си летва, стигнахме до миналогодишната кампания с големи очаквания и погледи, насочени към нас. Трябваше ни нещо, толкова горещо, че чак да пари. А и клиентът вече определено ни има доверие, затова брийфът беше кратък „Бъдете смели.“

Съответно… ние тотално запънахме. Нахвърлихме куп идеи, но никоя не беше толкова !УАУ, колкото ни се щеше. Все пак всичко свърши добре, когато след тонове асоциации с думата черно се стигна до препращане към всеизвестната българска фраза „бели пари за черни дни“. След лека игра на думи се роди простичкият, но супер точен и мега креативен слоган:

„СПЕСТЯВАШ ЛИ ЗА ЧЕРНИ ДНИ? НАЙ-ЧЕРНИЯТ ПРЕДСТОИ…“

Е, кажете, че не е бомба, наистина. Решихме да добавим към касичката и фитил, за да си стане съвсем истинска:

GB_Black-Friday-1_Billboard_4x3m_V4_06.11

Достигнахме до 100к потребителя, над 1000 от които одобриха възторжено основната ни визия , а над 100 я споделиха.

А и на билборд изглежда страхотно:

Black_Friday_billboard

И на всякакъв вид мол брандинг всъщност:

Black-Friday_elevators

Black-Friday_Mallbranding_refined

Особено доволни останахме от видео-корица за фейсбук страницата на Galleria Burgas & Stara Zagora, в която не просто фитилчето догаря, ами се чува и „БУМ“:

И когато изглеждаше вече напълно невъзможно да сътворим нещо супер идейно, ние хванахме „златната рибка“. И тя ни сбъдна 3 желания: креативност, точни инсайти и страхотна визия. А инсайтът ни беше, че покрай лудницата около Черния петък, всъщност клиентите могат да сбъднат повече от 3 желания, защото могат да си купят всичко, което са искали цяла година, и то на достъпна цена.

След дълъг и забавен брейнстормин, се спряхме на закачливия слоган, който ти казва, че „ще получиш повече“. Във визията поставихме нашия „креативен главен герой“ – златната рибка, а кукичката, която се спуска от слогана „закачи“ хиляди потребители, които оцениха идеята.

GSZ_Black Friday_ main visual post

Отново достигнахме до над 100к потребителя, но този път решихме да бъдем още по-находчиви, затова предложихме нещо супер иновативно на нашите потребители – Instant Experience. За да могат да „уловят“ намаленията, само с няколко клика. Няма смисъл да ви казваме колко успешен беше, а направо ви показваме screen recording.

Финални думи:

Колеги рекламисти, не губете време в излишни колебания, „бъдете смели“, удоволствието е несравнимо.

Скъпи клиенти, давайте свобода на кретивните екипи, които работят за вас, и всеки път искайте повече.

А само след седмица, ще ви разкрием следващата ни кампания, в която сбъдваме повече от три желания.

А ние ще продължаваме да разказваме за точните си попадения и добри практики, не спирайте да ни следите. ????

КОМЕНТАРИ