5 smm тенденции през 2017

5 SMM Tенденции, Kоито да Oчакваме през 2017

Може да сте го чували и за предходни години, но за 2016 това е особено вярно: Тази година беше годината на социалните медии. Тяхната популярност не спря  да нараства през цялата 2016-та и не се очаква интересът към тях да намалее в скоро време. Представяме ви пет  SMM тенденции, които да държите под око през 2017.

1. Live streaming видео

YouTube беше абсолютна сензация през 2004г. Сайтът за видеосподеляне ни позволи да записваме, качваме и гледаме видеа. 12 години по-късно мобилният телефон се превърна в устройство за предаване, което позволява да се улови момента на живо. Без записване, без обработка. Спонтанно, „сурово“ видео.

Meerkat беше една от първите социални мрежи, която направи предаването на живо лесно, тогава Twitter купи Periscope и блокира споделянето от Twitter в Meerkat. С днешна дата Facebook „Live“ вече задминава Periscope на Twitter.

Нарастващата популярност на Live streaming видеата променя начина, по който споделяме своите истории и събития (както бизнес, така и лични). Това е друг вариант да завладеем и ангажираме аудиторията си. Пример за успешен live stream e видеото на Buzzfeed от танцовото им състезание „Dance Craze Battle: Live“ , което организираха през март.

Различната им идея, която се хареса на хората се състоеше в това, че конкурсът беше интерактивен и изискваше от публиката да гласува за представянията, както и да дава предложения за танцови движения във втори кръг. Наистина хитро хрумване, защото създаде добра възможност за BuzzFeed да покаже своя отбор и да „облече“ бранда в човешки облик.


2. Зората на известните лица от социалните мрежи (the Social media influencers)

Хората, които са добри в създаването на съдържание за мода, храна и хиляди други ниши се сдобиват с лоялни последователи в Instagram, Twitter и Facebook.. Те си създават репутация и печелят доверие, хората ги следват с голям интерес и попиват всяка тяхна дума, видео или снимка.

Големите брандове използват влиятелните лица от социалните мрежи в опит да се открояват в претъпканото интернет пространство, където потребителите са бомбардирани от всякакви реклами.

Интересен пример за такава колаборация е тази между Mercedes-Benz и Instagram звезда. Забавното в случая е, че знаменитостта от социалната мрежа е … кучето Локи. Този наподобяващ вълк, пухкав гигант се подвизава под името: loki_the_wolfdog и има 1.3 милиона последователи.

Снежната реклама, която Mercedes заснеха с него и стопанина му, се радва на голям интерес. Може да я видите тук:

3. Чатботове (Chatbots)

Chatbot представлява разговорен агент, който е проектиран да симулира интелигентен разговор без помощ от човек. Два много популярни чатбота са Siri на Apple и Chotu Bot.

През април 2016г, Марк Зукърбърг обяви, че трети страни биха могли да използват платформата на messenger, за да създадат техен собствен чатбот. Оттогава популярността на чатботите бързо се увеличи по целия свят. Тяхната основна  функция остава същата, тоест подобряване на ангажираността в реално време. Чатботовете на фейсбук бързо печелят популярност и предоставят нов инструмент за маркетинг, от който да се възползваме.

Българската компания „Кредисимо“ е първата в света, която пусна автоматизирана чатбот услуга за отпускане на онлайн кредити. Чатбот системата автоматизира целия процес по кандидатстване и одобрение за заем и позволява той да се случва изцяло през Facebook Messenger. Чатботът на „Кредисимо“ създава впечатление за разговор с реален човек, като в същото време елиминира човешката грешка. Той напътства клиентите в целия процес и дори отговаря на всички зададени въпроси в реално време.  Може да го пробваш оттук.


4. Органичният трафик ще е все по-труден за постигане

Как да получим внимание в дигиталния свят беше ясно в началото. Но дигиталният свят обича да се променя. Твърде малкото място и твърде многото съдържание станаха предпоставка Facebook, Instagram и други социални платформи да премахват хронологичните актуализации на Timeline. По този начин те започват да правят страниците неведими, освен ако собствениците им не извадят кредитните си карти. Така социалните медии лека-полека се превръщат в поредните платени медии.


5. Социална мрежа тип „Сбирщайн”

При положение, че времето прекарано в социалните мрежи нараства,  има логика в това те да искат да служат за различни цели. Ако се замислите, все повече социални платформи започват да предлагат опция за пазаруване директно в рамките на техните приложения.

Например, Pinterest дава възможност за закупуване на „pin-ове“, а Instagram стартира търговската платформа. И докато закупуване на продукти и услуги чрез Facebook все още не е факт,  само въпрос на време е, докато всички социални мрежи интегрират някаква форма за поръчки. По този начин те ще увеличат услугите си, намалявайки шанса хората да решат да изполват друга социална платформа.


Какво трябва да знае Бизнесът за 2017?

Да бъдеш успешен в социалните медии не е само въпрос на въвеждането на нови практики. Трябва да се направи равносметка за настоящите стратегии и да се преразгледа целевата аудитория  спрямо промените на пазара, както и на компанията като цяло.

В днешния силно наситен пазар, трябва да се запитате: „Как да се откроя?“. Една силна рекламна кампания в социалните мрежи може да бъде правилният начин да го направите.

Друг момент, който компаниите трябва да преразгледат е как разговарят в социалните платформи. Бизнесът трябва да започне да говори „СЪС“ своите потребители, а не „НА“ тях.

Може да обобщим, че през 2017г. социалните медии ще продължат да играят изключително голяма роля в маркетинговите стратегии на брандовете. Компаниите  готови да променят своите методи и да се съсредоточат върху това, което се харесва на техните клиенти, ще бъдат успешните през следващата година.

Ели основава студио за уеб дизайн и мултимедия през 2003. Прави МБА по Маркетинг към City University of Seattle и дава криле на любовта си към маркетинга и дигиталния свят създавайки "социалните откачалки". Ели ще обикне вашия бранд и ще работи за него - ще ви каже къде грешите, ще създаде стратегия и ще се грижи за онлайн растежа ви.А когато не говори за работа, може да я чуете да пее в някой клуб.

КОМЕНТАРИ