Как изведохме непознат бранд на международния пазар?

Една от най-трудните, но най-благодатни и творчески задачи, с които може да се сблъска рекламист, е изграждането на бранд буквално от нищото. Количеството вяра, ентусиазъм и време, които е необходимо да се вложат, положително не са малко, но удовлетворението от творението накрая е ненадминато.

Именно това ни се случи. С кой ли? С един от водещите B2B производители на обувки в България, който произвежда за наложени европейски брандове. Компанията за пръв път в дългогодишната си история реши да създаде собствен B2C бранд, за който разбира се да произвежда собствените си топ модели. Име, лого, бранд концепция, дигитална и маркетинг стратегия – всичко това оставаше за нас. Когато има толкова много за вършене, добрата структура на задачите и разпределението на времевите ресурси играят огромна роля за крайния резултат.

Започваме с проучването, разбира се.

Чудесните продукти, с които разполагахме, бяха качествени български дамски обувки от естествена кожа. Произвеждат се в добра материална база с над двайсетгодишна история, с идеята да бъдат продавани само онлайн, преимуществено в Германия и ЕС като цяло. Оставаше да разберем за кого точно са предназначени и как да запознаем дамите от немския пазар с тях. Така потънахме в мащабно маркетингово проучване с директни интервюта с потенциален таргет. Проучвахме конкурентни брандове и техните стратегии за позициониране и изчистване на други концептуални въпроси.

Намерихме аудиторията, която търсехме и се заехме да кроим по неин вкус визията на бранда.

Идеята ни беше следната – имахме добри обувки на съвсем прилични цени за местния стандарт, които бяха модерни и удобни. Не крещящи и привличащи внимание, а такива, с които ти е лесно да посрещаш ежедневните предизвикателства.  Обувки за всеки ден, където и да се озовеш и пред каквито и препятствия да се изправиш.

Tова беше и основата, от която изходихме за създаването на логото, името и слогана. Слоганът се роди бързо и почти от само себе си – Work. Walk. Wander. Погледнат отстрани, той реално съдържа ролите на съвременната градска жена – съпруга и майка, работещото градско момиче и смелата авантюристка, тръгваща на поредно приключение.

бранд

Но още оставаше проблемът с избора на име за бранда. Стигнахме до над 100 варианта за име, предложихме поне половината от тях. А след поредния отказ от страна на клиента, най-после разбрахме, че името трябва да носи асоциацията за градската жена… Но и с лек привкус на италианска класа и стил. Роди се Мika Cara – стилната, градска дама.

бранд

В типографията на логото си позволихме лека заигравка с формата на първата буква, като така клиентът още на първосигнално ниво разбира какъв продукт предлага и какво е обещанието на бранда.

Тъй като брандът беше абсолютно непознат, ни хрумна и да създадем тийзър кампания преди официалното стартиране на бранда. Тя беше придружена със забавна целева страница, която да провокира младите жени, до които достигне, да направят кратък и приятен тест. Резултатите разкриваха какъв тип дами са, след което ги запознавахме с категорията продукти, които са подходящи за техните предпочитания. А след краткия тест ние пък разбираме какви модели харесва клиента, как да се свържем с него и какво да му предложим.

бранд

бранд

Направихме и две фотосесии – имиджова и продуктова, които да използваме съответно в социалните мрежи и онлайн магазина на бранда.

бранд бранд бранд

За разлика от стандартните онлайн магазини, ние решихме да заложим на по-нестандартен такъв, благодарение на нетипичните за такъв бранд текстове. При отварянето на всеки модел, клиентът попадаше на кратко фантастично описание на продукта и кожата, използвана за изработката му:

бранд

Продължихме с изграждането на социалните мрежи на бранда – Facebook & Instagram профили, където със сигурност можем да срещнем нашия таргет – съвременните градски дами. Запазихме неангажиращия, забавен и приказен тон на комуникацията от магазина и успешно го пренесохме в SM пространството.

брандбранд

mika5_1бранд

бранд

Ето че брандът ни вече е съвсем готов да завладее света със своята завършена концепция, изчистен дизайн и увлекателна, подканваща към интеракция комуникация. А ние си доказахме отново, че когато обединим усилията на целия екип и всеки вложи креативност и желание в работата си, се случват точно такива малки чудеса като нестандартната Mika Cara. Не спирайте да работите, вървите и да вдъхновявате. И да следите блога ни.

КОМЕНТАРИ