Важни Маркетингови Уроци от Pokemon Go

За броени дни реалити играта Pokemon Go се превърна в най-сваляното приложение в историята – 10.000.000 потребители и 1.000.000 отзиви. Целият свят полудя по тези малки джобни чудовища, които обитават улиците на града в пълно неведение, че човеци „ловци“ са по петите им.

Дори в България играта стана толкова популярна, че седмица преди официалното й пускане по нашите георграфски ширини, кракнати версии прелитаха от смартфон на смартфон, карайки хиляди хора да излязат навън в търсене на покемони.

Чуйте само! Дневната употреба на Pokemon Go надвиши многократко тази на Twitter и Tinder. A стойността на Nintendо скочи с цели 9 милиарда. Що за игра може да постигне такива чудовищни резултати и то за седмица? Може би тази, зад която стои брилянтен маркетинг!

Та, какво можем да научим от успеха на Pokemon Go и мега умовете, замесени в нейното създаване?

I. Емоцията е всичко

Това, на което създателите на играта заложиха е да разпалят носталгията на вече порасналите деца! Спомняте ли си времената, в които гледахме приключенията на Пикачу и Аш? Или как събирахме картички с покемони от кроасани? Покемоните бяха наши приятели, част от ежедневието ни и детето в нас беше привързано към тях. Именно на това чувство се дължи голяма част от успеха на Pokemon Go. Nintendо просто капитализира нашата носталгия и изпрати порасналите деца на „лов“ за техните детски мечти.

Друг аспект на емоцията е и самата игра и тръпката, която носи на ловците! Колкото повече малки чудовища хванеш, толкова повече напредваш, а подобна емоция е ценна за всеки човек – ние обичаме да сме добри в нещо. Играта ни направи „винаги нащрек“, независимо къде се намираме. Мисълта, че навсякъде около нас дебнат покемони ни накара да играем постоянно. А това, че всеки „ловец“ споделяше в социалните медии своите резултати и прогрес само засили психологическия ефекта на играта.

II. Вълна от очакване

PR и маркетинг специалистите на Pokemon Go свършиха невероятна работа, промотирайки играта. И то без гигантски рекламен бюджет. Как? Социалните медии, разбира се! Nintendo даде pre-launch версия на геймъри от Австралия, Щатите и Япония, за да тестват играта и да споделят първите си впечатленията от нея. Като следствие социалните медии избухнаха с мнения, съвети и препоръки и се разпалиха дискусии относно предстоящата мания.

Живеем във време, в което социалното доказателство и личната препоръка са всичко, а в социалните мрежи те са повече от видими! Трудно бихме се решили да купим или дори да опитаме нещо, ако някой вече не е използвал продукта/услугата, оставяйки отзив и оценка. Продуктът на Nintendo определено имаше поддръжници още преди официалния си старт.

Pokemon Go със сигурност не е първата реалити игра, но сама по себе си е революционна за индустрията на видео игрите, понеже можем да я играем през устройствата, които са винаги до нас – нашите смартфони. Това е огромен плюс, защото кой не би искал да е сред първите, които ще опитат нещо революционно?

III. Ексклузивитет – „Ти си част от нещо специално!“

Една от основните тактики на играта е, че определени покемони могат да бъдат хванати само на определени места в града. Играейки Pokemon Go състезателният ни дух и тръпката от неизвестното изведнъж се пробудиха. Именно тази ексклузивност създаде позитивни емоции на клиентите на Nintendo, а в успешният маркетинг само това има значение.

IV. Полезност

Eдна от наистина уникалните черти на Pokemon Go е, че предизвиква хората да бъдат физически активни. Тя кара ловците да станат от столовете си, да излязат навън и да се движат. Още една положителна точка за отбор Nintendo.

V. Брандът може да продаде всичко

Без съмнение доверието, което потребителите имат към 20-годишния бранд Nintendo е също огромна част от успеха на играта. Брандът действително може да продаде всичко, понеже огромен брой хора вече са емоционално свързани с него и са изградили лоалност към услугите и продуктите му. Това се случи и с Pokemon Go.

VI. Правилното време

Играта беше пусната точно след началото на лятото, когато децата и тинейджърите са във ваканция и търсят забавни начини да прекарват времето си и то навън. Представете си ако компанията беше решила да пусне играта насред зима или в дъждовен сезон. Таймингът е ключов!

Pokemon Go ни доказа, че виртуалната реалност е бъдещето! И не само при игрите, но и в бизнеса и рекламата. Тепърва ще ставаме свидетели къде екипът на Nintendo ще отведе играта в маркетингово отношение и как това ще рефлектира бизнеса на местно ниво. Вече се носят слухове за бизнес реклами на база местоположение. 😉 Ще изчакаме и ще видим, но с темповете, с които се развива Pokemon Go, повярвайте ми – чакането няма да е дълго.

Така че, Pokemon away, но не и докато шофирате! 🙂

Ели основава студио за уеб дизайн и мултимедия през 2003. Прави МБА по Маркетинг към City University of Seattle и дава криле на любовта си към маркетинга и дигиталния свят създавайки "социалните откачалки". Ели ще обикне вашия бранд и ще работи за него - ще ви каже къде грешите, ще създаде стратегия и ще се грижи за онлайн растежа ви.А когато не говори за работа, може да я чуете да пее в някой клуб.

КОМЕНТАРИ