Почивката, която те търси, или как да използвате чатботове
New Wave Holidays е иновативен български бранд, предпочитан туроператор за почивки и пътувания сред българските пътешественици и любим наш клиент. Огромното предимствo на бранда е опцията да се пакетира в реално време самолет, хотел и трансфер, като се сравняват най-добрите предложения. Възможността да изберем най-доброто за себе си несъмнено ги превръща в лидер в този сектор. А когато говорим за чатботове..
В работата ни заедно през годините се родиха множество креативни кампании, които повишиха интереса и вниманието към бранда, и дойде време да помислим за механика, която да ни донесе много по-добър engagement. Така се роди и идеята да внедрим постоянен чат-бот в комуникацията между клиентите и бранда, за да улесним максимално и едните и другите, а и да внесем малко свеж полъх във възможностите за интеракция.
Но какво всъщност прави чатботовете вече толкова съществен елемент от маркетинга на този бранд?
- Дава ни безброй възможности да достигнем до потребителите.
- Има изключително висок Engagement rate.
- Предлага огромно разнообразие от инструменти за различни кампании.
- User friendly интерфейсът на платформата е изключително лесен за използване.
И това са само част от предимствата, които ни предоставя платформата.
Затова ние решихме да заложим на нея за множество и различни кампании, като целите се менят за всяка различна, но показаните резултати биват все така високи всеки следващ път. Минахме през различни тактики и цели, но всяка се явяваше естествено продължение на предходните и надграждаше първоначалната идея.
Да разгледаме успешните примери с различни инструменти и чатботове, създавани за New Wave Holidays, показващи част от задължителните компоненти, които присъстват при работата ни с чатбот. При създаването на първите ни чатботове, основната идея беше awareness и запознаване на аудиторията с полезността на чатботовете.
1. Chatbot Main Menu
Крайната цел за този чатбот беше да улесним потребители и да създадем мини меню, събиращо топ офертите на бранда. По този начин, когато потребителите осъществят връзка с бота, им се появява главно меню, което ги съпровожда в търсенето на оферти по дестинации и им дава възможност да направят своето запитване.
Главното меню е един прост и достъпен начин да предоставим на абонатите си полезни опции като линк към основния сайт, важна информация за бранда, контакти, оферти и други и ще ви служи вярно, нужно е единствено да го ъпдейтвате с нова и разнообразна информация през известен период от време.
2. Keywords
Ключовите думи са това, което дава възможност да автоматизирате чатбот-а почти до безкрай. А с подходящите думи, можете лесно да провокирате повишаване на engagement-a, каквато именно беше и целта на следващия ни чатбот. Все пак съдържанието освен полезно, е редно да бъде и забавно и приятно. Кой би отказал доза хумор и позитивизъм в деня си? Така стигнахме до създаването на чат бот с персонализирано забавно пожелание и предложение за дестинация за всеки клиент, ползвал платформата, базирайки се на зодията му, тъй като това е доста популярен тренд последните години и видимо ангажира все по-големи маси.
След активация на чатбота, единственото нещо, което е нужно да направят потребителите, е да посочат своята зодия, за да получат своята оферта и забавно послание, а от нас се изискваше да предвидим всички възможни начини, по които те биха изписали зодията си.
Разбира се, целта беше постигната и много клиенти припознаха себе си в посланията и предложенията за почивка и приятен престой, което доведе до голямо увеличаване на ангажираността към бранда.
3. Growth tool
Без съмнение това е любимият ни tool. Нужно е единствено да измислите ангажиращо съдържание, което да накара потребителите да коментират публикацията ви в социалната медия. Може да натрупате хиляди абонати само с една публикация, стига да е достатъчно креативна, разбира се.
Ето как го използвахме ние – изготвихме пост, с който подтикнахме потребителите да познават дестинация. След това всички отговорили правилно получават изненада, която в случая е топ оферта за конкретната дестинация.
Главната цел, която беше заложена в тази чатбот кампания, беше ангажиране на потребителите и събирането на събскрайбъри. Резултатите недвусмислено показват колко успешна се оказа кампанията:
- 886 събскрайбъра
- 71 309 – Reach
- 6 201 Engagement
Особено важно е да не забравяте да дадете добавена стойност на потребителите, в противен случай рискувате да изгубите част от тях.
4. Broadcasting
След събирането на голяма аудитория от събскрайбъри, най-после идва моментът, в който започвате да жънете и плодовете на труда си – с помощта на Broadcast съобщенията изпращате на потребителите съдържание, което ще ви донесе изключителен висок CTR – все пак, както знаем, никой не игнорира съобщенията си в Messenger.
Резултатите, които постигнахме от 8 персонализирани съобщения са:
- 8778 изпращания
- 98.17% средна читаемост на съобщението
- 22,9% средна честота на кликване
И това са само част от многото чатбот инструменти, които може да ползвате, за да достигнете до хиляди потребители и успешно да ги ангажирате със своя бранд. Мястото на чатбота в маркетинг стратегиите на бранда днес със сигурност не е за подценяване, така че определено си струва му дадете шанс. С добър криейтив, добра идея и малко работа, можете да постигнете резултати в най-различни направления, без значение дали сте на етап awareness, engagement или събиране на абонати. Опитайте!
А ние ще продължим да следим новостите в сферата и да споделяме още от успешните си практики. Не спирайте да ни следите. 😉