Криейтив за родители или как се раждат работещите идеи?

Понякога е безкрайно трудно (но не и невъзможно) да избягаш от клишетата. Срещнахме именно този проблем, когато се събрахме за брейнсторминг по повод ежегодната голяма кампания – Back to School за мол Galleria Burgas & Galleria Stara Zagora. Беше време за нов криейтив.

Проблем № 1 – Как да генерираме изцяло нов криейтив, като правим тази кампания за 3-ти пореден път?

Проблем № 2 – Що за идея ще е тази, която ясно предава посланието на кампанията, но остава далеч от стандартните визии и слогани, по които обикновено виждаме дечица, класни стаи, пособия за рисуване и прочее?

Последва дълга главоблъсканица. Но както винаги отговорите се появяват, когато зададеш правилния въпрос. А именно – какъв точно проблем решаваме на родителите?

И тук ни осени прозрението – ние не просто раздаваме безплатни раници на учениците. Ние безспорно помагаме на родителите да отметнат поне една грижа от безконечно дългия списък и всеобхватния хаос, който носи подготовката за първия учебен ден. Да, не решаваме всички проблеми, но гордо можем да заявим, че сме се погрижили поне за един – раницата!

Така се роди и страхотния ни слоган за кампанията „Отново на училище“ 2018:

„Една грижа по-малко – една раница повече“

GSZ_Back-to-School_-mainvisual_post

Създаването на основната визия за кампанията определено беше сложна задача за екипа ни от дизайнери. Все пак как визуализираш нематериално понятие – отмахването на една грижа?

За щастие нашите безкрайно креативни колеги създадоха безспорен шедьовър:

Продължихме комуникацията със серия забавни постове, обединена около идеята за всички грижи, които има един родител на малък ученик:

GSZ_B2S_Facebook_game_main-visual_post

Не минахме и без супер яки Stories за Instagram, разбира се: GSZ-GB_B2S_Story-blog 2

GSZ-GB_B2S_Story-blog-1

Благодарение на обединените ни усилия и добрия криейтив, кампанията беше изключително успешна – дори не се наложи да похарчим целия, предвиден за реклама, бюджет, тъй като много грижи бяха отметнати и раниците в Стара Загора привършиха още на десетия ден след началото на кампанията. В Бургас количеството раници беше два пъти по-голямо, но там също постигнахме впечатляващи резултати.

На следващата година имахме същото предизвикателство – много раници, притеснени родители и ентусиазирани деца. И тъй като, всяка учебна година е едно страхотно ново начало, измислихме заигравка със слогана – „Отваряме нова страница„. И през 2019-та година всички раници се изчерпаха за много кратък период от време, а всички отворихме нова страница за още много креативни идеи.

69066324_2828712357156745_2592532557258031104_o

Разбира се, заинтригувахме потребителите с модерен прочит на познатите игри от детството. Като им подарихме награди, които са свързани с училищната тематика.

69650649_2390248624425578_9158880564579663872_o

69401004_2840291985998782_1203164959748390912_o

Визуализирахме училищните трепети във видео, което се радваше на огромен интерес.

В заключение – имахме една много добра идея,  създадохме няколко чудесни визуализации и  за две кампании достигнахме до над 430 хиляди потребители. Поздравихме се за добре свършената работа и очакваме с нетърпение нови предизвикателства, за които да ви разкажем. За още успешни практики и примери, не спирайте да ни следите във Facebook, Instagram и изобщо навсякъде. 😉

КОМЕНТАРИ