Криейтив за родители или как се раждат работещите идеи?
Понякога е безкрайно трудно (но не и невъзможно) да избягаш от клишетата. Срещнахме именно този проблем, когато се събрахме за брейнсторминг по повод ежегодната голяма кампания – „Back to School“ за мол Galleria Burgas & Galleria Stara Zagora. Беше време за нов криейтив.
Проблем № 1 – Как да генерираме изцяло нов криейтив, като правим тази кампания за 3-ти пореден път?
Проблем № 2 – Що за идея ще е тази, която ясно предава посланието на кампанията, но остава далеч от стандартните визии и слогани, по които обикновено виждаме дечица, класни стаи, пособия за рисуване и прочее?
Последва дълга главоблъсканица. Но както винаги отговорите се появяват, когато зададеш правилния въпрос. А именно – какъв точно проблем решаваме на родителите?
И тук ни осени прозрението – ние не просто раздаваме безплатни раници на учениците. Ние безспорно помагаме на родителите да отметнат поне една грижа от безконечно дългия списък и всеобхватния хаос, който носи подготовката за първия учебен ден. Да, не решаваме всички проблеми, но гордо можем да заявим, че сме се погрижили поне за един – раницата!
Така се роди и страхотния ни слоган за кампанията „Отново на училище“ 2018:
„Една грижа по-малко – една раница повече“
Създаването на основната визия за кампанията определено беше сложна задача за екипа ни от дизайнери. Все пак как визуализираш нематериално понятие – отмахването на една грижа?
За щастие нашите безкрайно креативни колеги създадоха безспорен шедьовър:
Продължихме комуникацията със серия забавни постове, обединена около идеята за всички грижи, които има един родител на малък ученик:
Не минахме и без супер яки Stories за Instagram, разбира се:
Благодарение на обединените ни усилия и добрия криейтив, кампанията беше изключително успешна – дори не се наложи да похарчим целия, предвиден за реклама, бюджет, тъй като много грижи бяха отметнати и раниците в Стара Загора привършиха още на десетия ден след началото на кампанията. В Бургас количеството раници беше два пъти по-голямо, но там също постигнахме впечатляващи резултати.
На следващата година имахме същото предизвикателство – много раници, притеснени родители и ентусиазирани деца. И тъй като, всяка учебна година е едно страхотно ново начало, измислихме заигравка със слогана – „Отваряме нова страница„. И през 2019-та година всички раници се изчерпаха за много кратък период от време, а всички отворихме нова страница за още много креативни идеи.
Разбира се, заинтригувахме потребителите с модерен прочит на познатите игри от детството. Като им подарихме награди, които са свързани с училищната тематика.
Визуализирахме училищните трепети във видео, което се радваше на огромен интерес.
В заключение – имахме една много добра идея, създадохме няколко чудесни визуализации и за две кампании достигнахме до над 430 хиляди потребители. Поздравихме се за добре свършената работа и очакваме с нетърпение нови предизвикателства, за които да ви разкажем. За още успешни практики и примери, не спирайте да ни следите във Facebook, Instagram и изобщо навсякъде. 😉