инфлуенсър

Инфлуенсър маркетинга под лупа или как един ритейл гигант навлезе на българския пазар

Казват, че времето е непрекъсната величина, която тече еднакво за всички наблюдатели. Е, смело можем да твърдим, че не е точно така. За нас и клиента ни всичко започна през лятото на 2020 година, когато за някои времето беше почти спряло, а за нас тепърва се ускоряваше с нечувана скорост. Немският гигант KiK отвори първия си магазин в България, а паралелно с това започна инфлуенсър активността и онлайн комуникацията му в Instagram и Facebook.

И така се впуснахме в океана от текстил

Да, текстил. Предлагането на качествен и същевременно изгоден такъв е в основата на дейността на нашия клиент и представлява 70% от асортимента му. Продуктовата гама включва мъжки, дамски и детски облекла и се допълва от други артикули като подаръци, аксесоари, декорации, играчки и какво ли още не. Днес веригата е сред най-големите търговци на дребно и категорично номер 1 в Европа. Разполага с над 3400 магазина в 12 европейски държави, в които работят над 24 000 души. И като се замислите, всичко е тръгнало от един малък семеен бизнес през 1994.

Мисията ни бе да направим бранда разпознаваем и популярен с големия асортимент и изключително достъпните цени и година по-късно я считаме за успешна! Създадохме и управлявахме онлайн и офлайн кампании по откриването на 9 магазина, 3 от които в столицата. Успешно колаборирахме с над 20 инфлуенсъри, генерирахме над 35 хиляди харесвания в каналите в социалните медии на бранда и постигнахме над средната ангажираност за сектора.

По-долу са част от продуктовите визии, които комуникирахме.

инфлуенсър маркетинг маркетинг § инфлуенсър инфлуенсър маркетинг за ритейл гигант
Естествено, не остана на заден план нестандартното ни мислене и креативност, чрез която наложихме идентичността на бранда.

Screen Shot 2021-03-18 at 19.44.44KIK_Interesni fakti1
Един от най-работещите формати за бранда при откриването на нови магазини бе създаването на Instant Experience – формат, който позволява незабавно пресъздаване на предлагания асортимент в магазините. Навигирайки из него, мобилните потребители могат за броени минути да се информират за тенденциите, които KiK, като един гигант на пазара, налага. Ексклузивното браузване от мобилните устройства ни позволи да задържим вниманието на потребителите по-дълго от обикновено. С последното такова,  само за 3 дена успяхме да генерираме 241 хиляди reach и средна гледаемост от цели 30.29 секунди! Теглейки чертата, над 3 500 потребители решиха да разгледат страницата на немския дискаунтър.

Както всички големи брандове, KiK обича инфлуенсърския свят и държеше да е част от него.

Искахме първото откриване на веригата да е подобаващо, затова поканихме в The Mall едни от най-лъчезарните и харесвани лица, които да озарят магазина с присъствието си – Валери, Мона и естествено Дани и Алекс Петканови. Така и стана.

Facetune_08-06-2020-12-20-16 Monagocheff 20200605_142918
Денят бе изумителен! Повече от очакваните от нас посетители дойдоха, за да разгледат магазина и да се възползват от отстъпката. Естествено, имаше и такива, които бяха дошли за да видят любимите си онлайн звезди и срамежливо чакаха покрай балоните пред входа. Последваха още много откривания в различни градове.

И така стигнахме и до нашия любим град – Пловдив.

С всяко поредно откриване успявахме да запълним въздуха в магазина с излъчването на големи и локални инфлуенсъри. Пловдив, меката на нашата агенция, център на вселената ни и извор на креативност, се оказа любимият от всички евенти. За това откриване работихме изключително успешно и с локални инфлуенсъри.

За няколко дни успяхме да постигнем над 21 000 гледания в Youtube. Постовете достигнаха 150 000 сумарен рийч и цели 190 000 в сторита!

Качественото съдържание е абсолютен приоритет за клиента ни, а форматите, които използваме са най-различни. От любимите снимки, през кратки видео стори-та и по-дългите видео формати в YouTube.

IMG_8985 vibe1r_image_2020-09-28_17-27-27 2020-10-13_13-22-54

Бихме искали да ви покажем работата си по всички откривания в страната, но да бъдем честни – кой чете прекалено дълги кейсове?

Oткриването в Плевен протече в компанията на чаровната Теа, страхотната Магдалена и прекрасната Антоанет.

image0 инфлуенсъри инфлуенсър маркетинг стратегията на KiK
Във второто откриване в София беше превъзходната #МамаНаДвама и журналист в На кафе – Наталия Такова. Не забравяме и за страхотните модни блогъри Atidorablog.

инфлуенсър маркетинг стратегията image00001
Умишлено не споменахме някои инфлуенсъри – оставаме на вас да намерите кои са, а те са доста. 🙂

Из пътешествието ни в различни градове в страната и откриването на нови и нови магазини, затвърдихме идеята, че вече познатият на много инфлуенсър маркетинг е работещ и води до по-добри резултати, особено когато става дума за навлизане на нов пазар и различните му региони на непознат бранд. С всяка кампания, била тя за откриване или на месечна основа, клиентът успява да привлече все повече и повече лоялна аудитория, пък и да разнообрази профилите си с творчеството на българските виртуозни инфлуенсъри.

Запознайте се с различните ни произведения и не изпускайте всекидневните ни сторита на нашия Instagram профил.

КОМЕНТАРИ