Инстаграм стратегии – как да превърнем последователите в клиенти

В света на рекламата всичко се случва динамично. Брандовете искат мигновени резултати, но позиционирането на даден бранд на пазара като успешен отнема години. Граденето на добър имидж сред подходящата аудитория е дълъг и добре премислен процес, изискващ голяма доза доверие. Поглеждайки през призмата на купувачи, не сме ли всички ние обект на дългогодишно облъчване по всички рекламни канали. А когато говорим за канали, в това число и нашумелия Инстаграм?

Точно поради тази причина не бива да подценяваме тийнейджърите в Инстаграм като аудитория. Именно те са нашите бъдещи клиенти!

72% от българите в Инстаграм са под 35 години, а  цената на рекламата в платформата е от 3 до 5 пъти по-ниска. За нашите дългогодишни клиенти Galleria Stara Zagora и Galleria Burgas  се заехме със задачата да  предоставим на последователите интересно, модерно и закачливо съдържание. Използвахме паралелно различни механики, като: модерни гридове с известни цитати, кроскампании, дизайнерски сторита и други интересни стратегии, за да увеличим последователите и ангажираността.

Използвахме гридове с фрази на известни цитати, които перефразирахме по забавен и заинтригуващ начин.

грид с фрази на известни цитати 1

грид с фрази на известни цитати 2

Разбира се, заложихме и на добрите изпитани стратегии за спечелване на нови последователи с “Giveaway”, като съчетахме подаръка с цветната визия на  текущата ни кампания “Summer Sales”.

грид с giveaway

По страхотната идея на нашите клиенти, направихме кроскампания на име “Code: InstaMusic”. Механиката се състоеше в това, че клиентите взимаха своя код от кутия в Galleria Stara Zagora и ни го изпращаха на лично съобщение, след като са последвали инстаграм профила на клиента. Кампанията протeче 4 седмици, като всяка седмица раздавахме по 2 портативни музикални тонколонки. Успяхме да задържим интереса им и предотвратихме отследването им, като включихме в условията, че запазват правото си на участие при всяко теглене. Така те един месец ни следяха, за да видят дали печелят, а ние се радвахме на интереса им.

грид Code:InstaMusic

Citylight за Instausic

Друга супер успешна стратегия се оказа правенето на кроскампании с партньорски брандове, които имат позитивен имидж и сходна таргет група. Подобен пример е Galleria InStyle, която обединява продуктите на множество различни брандове, които биват тагвани в публикациите. Тези публикации в последствие биват пресподеляни като постове и сторита от съответните популярни брандове и стигат до многократно по-голямата обединена аудитория на всички участници. Крос кампаниите с партньорски брандове са win-win възможност всички печелят, а последователите се наслаждават на добър продукт.

кроскапания с парньорски брандове

Един от най-успешните подходи, които сме ползвали, е: Celebrity takeover, или иначе казано – популярна личност, която управлява профила на бранда за определен период от време, като е уведомила фен базата си. По този начин гледаемостта на сторитата се покачва двойно, а  последователите започват да ни следват с интерес. Поканихме известни влогъри, които подканиха своите фенове да дойдат в поредица от сторита и в своя профил. Снимаха как пътуват, раздаваха награди и споделяха най-забавните и вълнуващи моменти от събитието. Един от тях беше влогърът Боян Т, който присъстваше с майка му, а феновете буквално полудяха и скандираха имената им, а нашите последователи се увеличиха със 100 за ден.

стори с блогър

стори с блогър от събитие

последователи на профил в инстаграм

За успешния бизнес се изисква постоянство. Ежедневното публиквуване на сторита е изключително важно. Всеки ден в Instagram се споделят над 95 милиона фотографии и видеа и над 300 милиона стори-та по цял свят.

Искаме нашите последователи да научават за новите колекции, намаления и нови тенденции. Показваме им разнообразни забавления, модни находки и лайв видеа на събитията, които се провеждат. Така нашите последователи винаги са в крак с актуалното, модерното и виждат, че в мола винаги можеш да си прекараш страхотно.

забавления в мола

модни находки бижута

модни находки обувки

модни находки бижута аксесоари

Включихме и готини дизайнерски сторита с известни модни цитати, които всички момичета обожават.

дизайнерски сторита с известни модни цитати

Добавихме и закачливи дизайнерски сторита – кратки истории, а кой не ги обича?

закачливи дизайнерски сторита

Успешно използваме стори истории за да промотираме новите си кампании. Обвързахме основната визия с кратка история за повече лятно настроение. 

кратка историта с лятно настроение

Развиване на профила извън Instagram – използваме другите по-развити канали в социалните медии, за да  пренасочим последователите си от Фейсбук в Инстаграм, като ги приканим да ни последват, включим добавена стойност, раздаваме награди и им предложим по-различно съдържание от това, което публикуваме във Фейсбук.

Фейсбук пост за InstaMusic

Важно да сме в крак с иновациите, трендовете и желанията на нашите по-млади потребители, показвайки им един модерен прочит на рутината в ежедневието ни. 34% от инстаграмърите в България са милениъли, използват средно по 32 минути Instagram на ден.  Следете ни, за да научавате все повече интересни подходи и инстайти от работата ни. Не спирайте да вдъхновявате своите последователи и да растете заедно с тях. И не забравяйте да ни последвате в Instagram , за съдържание свързано с екипа ни и много behind the scenes моменти.

 

КОМЕНТАРИ