Как да създадем успешна блогърска кампания?

В края на 2017 започнахме работа с клиента ни New Wave Holidays – нов български туроператор с единствената платформа за резервация на хотел и полет в реално време. В началото на съвместната ни дейност предизвикателството беше да позиционираме добре бранда и да повишим информираността, тъй като беше сравнително нов на вече изобилстващия от туроператори български пазар. След като се справихме успешно с тази задача, дойде време и за one-to-one комуникация с инфлуенсъри в сферата. А как успешно създадохме блогърска кампания, ще разберете тук.

Задача

Да популяризираме услугите на бранда сред българските туристи.

Идея

За да можем да достигнем до повече потенциални потребители извън собствените канали за комуникация на бранда, решихме да реализираме блогърска кампания – да създадем личен контакт и възможност за сътрудничество с всеки един инфлуенсър, като добавим стойност към работата им и ги накараме да се усмихнат.

Потенциална аудитория: 104K

Изпълнение

Първо трябваше да подберем 20 блогъра с достатъчно голяма аудитория и съответстващи на идеята – т.нар. travel блогъри. За целта много полезна се оказа АСТОМ – „Асоциация на собствениците на туристически онлайн медии“ в България.

Следващата стъпка беше да решим как да привлечем вниманието на блогърите, за да можем да ги докоснем лично, да им разкажем за бранда и мисията му и в най-добрия случай те да разкажат за New Wave Holidays с публикации в техните канали. Хрумна ни, че всеки обича да получава подаръци, затова след множество отхвърлени идеи накрая се спряхме на страхотни скреч карти със световната карта. Идеята определено е подходяща за травъл блогъри – посещаваш дестинация, отбелязваш в картата си къде си бил, после виждаш къде остава да се озовеш.

cof

Преценихме, че картата не е достатъчна сама по себе си, затова подготвихме и картичка с промо-код с отстъпка за услугите на New Wave Holidays, която блогърите можеше да споделят и в каналите си във Фейсбук и Инстаграм, за да се възползват и техните фенове от възможността за отстъпка. Дизайнът на картата с промо-код беше така създаден, че да може да се сканира като бар-код и да активира чат-бот. Чатботът е безспорна иновация по нашите ширини и чарът му се крие в това, че всеки отделен потребител получава индивидуално съобщение, което създава усещане за значимост и лично отношение.

newwaveholidays.bg_2412685 (1)

Всичко това беше красиво опаковано и ръчно надписано от екипа ни от дизайнери.

edf

В допълнение всеки от блогърите получи мило, персонализирано писмо. То беше съобразено със съдържанието на собствения му блог, в което му благодарим, че работи за популяризирането на страната ни като привлекателна туристическа дестинация, обясняваме накратко услугите на бранда и създаваме връзка за бъдещи работни отношения.

cof

Двадесет пратки потеглиха към своите получатели из страната, като единият подарък стигна чак до Австрия.

Резултати

Целта ни да достигнем до по-голяма аудитория беше постигната. Всички блогъри получиха подаръците си с благодарност, като:

9 от тях действително споделиха снимки на подаръка + промо-код за отстъпка в собствените си страници. Това ни донесе достъп до аудитория от почти 59К потенциални потребители.

– сдобихме се с други 4-ма потенциални партньори, които проявиха интерес към бъдещи съвместни проекти.

Доволни от постигнатите резултати се захващаме с нови, творчески проекти, за които също ще ви разкажем в най-скоро време. За още креативни решения и успешни практики не спирайте да ни следите. 😉

КОМЕНТАРИ