Големите успехи на малкия Nicolas
Малкият Никола беше просто идея, когато за пръв път се срещнахме с клиентите ни от Le Petit Nicolas. Концепцията бе трудоемка, времето – ограничено. Ние сe заехме с предизвикателството да изградим бранд от нулата. Да му вдъхнем живот. Да го комуникираме с достойнството, с което концепцията заслужаваше и да се оттеглим, когато клиентът следваше да продължи сам.
Концепцията
Създаване на център за деца и възрастни, който съчетава в себе си тройната концепция. Първо – място за хранене / кафетерия/ с обедно меню, здравословна бърза храна и кетъринг за детски партита. Второ – детски кът за игра с персонално отношение към децата, приказен интериор от дърво и единствен по рода си в Пловдив кът за игра, с възможност за видеонаблюдение в реално време от родителите. И трето – школа по английски език „Хелен Дорон“ – утвърден франчайз модел, познат основно в София и разпространен в над 30 страни в цял свят.
Концепцията на мястото за хранене включваше прясна и здравословна храна – такава, каквато не се предлага в други детски центрове в града, където традиционно се сервират предварително замразени пържени картофи и други полуфабрикати като пилешки хапки, които децата обичат да консумират и им се предлагат като единствена алтернатива.
Задачи
1. Изграждане и налагане на нов бранд и лого, които ясно и достъпно да комуникират мисията и ценностите на бизнес модела;
2. Разработване на цялостна комуникационна кампания преди отварянето на Le Petit Nicolas;
3. Изработване на нов корпоративен уебсайт и онлайн магазин към него, чрез който потребителите да могат да поръчват храна за вкъщи или да запазват такава, която да вземат на място.
1. Работа по изграждане на бранда- разработване на лого и идентичност
Работата ни по проучване и създаване на концепция за нова бранд визия започна от 3D визуализацията на интериорния дизайн на Le Petit Nicolas. Той беше микс от рустикален стил, усещане за френска пекарка, модерен интериор и иновация. Инспирирани от концепцията, създадохме малкия безгрижен Никола в класически цветове, допълващи интериора и духа на мястото. Създадохме и слоган и ключово послание за всяка една от дейностите на центъра. Имахме само два месеца. Докато траеше ремонтът в Le Petit Nicolas, обявихме предстоящото откриване с плакати с визуализация на интериора и продължихме смело напред.
2. Разработване на кампания – защо, какво и как го направихме?
Мястото беше различно, а и таргетът на услугите на центъра значително се различаваше от традиционния таргет на детските центрове. На първо място се нуждаехме от ракетоносител от трите различни услуги за деца, които съчетаваше Le Petit Nicolas. Единодушно решихме той да бъде храната.
Трябваше да достигнем до родители, които не биха насърчавали детето си да се храни в популярните вериги за бързо хранене, за да получи играчка или както често е валидно – обратното. Родители, които правят съзнателния избор да се хранят здравословно – те често приготвят сами храна за децата си, пазаруват качествени и свежи продукти, пазят спомена и рецептите на своите родители, баби и дядо. И тъй като не предлагахме само био или веганска храна, а прясна храна, приготвена от продукти с гарантиран произход, решихме просто да го кажем и покажем.
Но преди това искахме да създадем шум. Така стигнахме до тийзър кампания в рамките на около 2 седмици. В нея използвахме канали на офлайн и онлайн комуникация в Пловдив, за да попитаме целевата група:
Редно ли е?
Заснехме сандвич, който Le Petit Nicolas планираше да предлага на своите клиенти. Той беше със собствено изпечен хляб с квас, пресни зеленчуци и сирене. Снимката не обработихме допълнително. Единствено към нея добавихме протегната детска ръка и попитахме „Редно или вредно е децата да се хранят със сандвичи?“.
Няколко билборда на ключови кръстовища в Пловдив, със задръствания и отегчени шофьори, подканваха потребителите да посетят уебсайта. На него те трябваше да решат вредно или редно е за децата да се хранят със сандвичи. Предварителните ни тестове върху целева аудитория ни даваха увереност, че слоганът и визията предизвикват голям интерес и будят въображението и различни предположения за това какво предлага Le Petit Nicolas и що за послание има за потребителя. Мненията варираха от социална кампания против затлъстяването при децата до ново място за бързо хранене и т.н.
Билборд
След като попадаха на целевата страница от тийзър кампанията, която беше активна 14 дни, потребителите имаха възможност да гласуват дали е редно децата да се хранят със сандвичи или не. След като гласуваха, вотът им се отразяваше в реално време на целевата страница. Предварително бяхме инсталирали Facebook pixel & Google remarketing кодове към целевата страница, така че да имаме възможност да покажем резултата и да разкрием истината на всички гласували след като приключи гласуването.
* Линк към целевата при приключване на кампанията.
Допълнително изчакахме със създаването на Facebook страница на бранда и не планирахме публикации преди началото на кампанията. Използвахме основната визия за видео корица. Създадохме серия от анимирани постове и карусели, в които по атрактивен начин питахме и потребителите в социалната медия. Внимателно подбрахме целевата група. Наблюдавахме как отговарят на посланията ни различните таргети – живущи в комплекса, в който се намира Le Petit Nicolas, майки с деца от Пловдив и потребители с интереси към здравословното хранене и добрата храна.
Корица:
Gif постове:
Карусел:
И след като бяхме успели да достигнем до над 20 000 уникални потребители от Пловдив и областта онлайн, и надяваме се поне още толкова офлайн, дойде време да разкрием истината или казано по друг начин – време беше да съобщим, че е редно децата да се хранят със сандвичи и храна, която е прясна, домашна и приготвена от продукти с гарантирано качествo!
Обявихме, че е РЕДНО да спазваме обещанията си и Le petit Nicolas го прави. От 2347 гласували, резултатите бяха почти равни. А ние разкрихме, че е редно да похапваш вкусна и здравословна храна. Погрижихме се и посланието ни да стигне до всички, които вече предварително се бяха ангажирали с кампанията, чрез ремаркетинг кампания във Facebook.
В този момент разкрихме и новата целева страница, която освен че разкриваше защо е редно децата и възрастните да похапват в Le Petit Nicolas, по категоричен и честен начин комуникираше ценностите на бранда и обещанията му. В тази част от кампанията разкрихме и другите две съставни части на проекта. Това са детския център и първото Helen Doron училище по английски език за деца в Пловдив. Предварително бяхме работили по онлайн комуникацията на училището и бяхме подготвили и видео, което да комуникира детския център и предимствата му.
Чрез така създадената от нас двустепенна кампания, в рамките на около месец успяхме да достигнем до всички онлайн потенциални потребители на бранда мин. 2 пъти и най-важното – да създадем тийзър кампания, за която да се говори и която да предаде категорично посланието и идеята на бранда, като утвърди нагласата на по-голяма част от родителите, че децата следва да се хранят с прясна храна с добро качество, била и тя и любимите на децата сандвичи, картофки или пилешко. Le Petit Nicolas се превърна в предпочитано място за хранене, игра и детски партита от възрастни и от деца!
3. Създаване на уебсайт и онлайн магазин
Минималистичен, динамичен и вдъхновен от концепцията на бранда – вижте го тук *
* В процес на обработка