Тенденции в Онлайн Пазаруването: Бързината на първо място!

2016 година ще продължи да бъде пазар на иноваторите и ако не се адаптирате и развивате, за да отговорите на нуждите на клиентите си, е много възможно да изостанете!

Почти всички аспекти на живота ни и начина, по който употребяваме стоки и услуги, се промени в последните години – от това как избираме да отидем на почивка (Airbnb.com) и как да хванем такси (Uber.com или подобните позволени в България услуги – Taxime.to или TaxiStars.net). Същото може да се каже за онлайн пазаруването. Вече не е достатъчно да имаме обикновен магазин с някои хубави предмети. Собствениците на онлайн бизнес трябва да продължат да се развиват, ако искат да се справят с онлайн гиганти като Amazon.com например.

И въпреки че тенденциите са хиляди, една дума ги описва най-добре: бързина!

I. Зареждане на сайта

Скоростта на зареждане на вашия сайт през мобилни устройства (таблети или смартфони) е от ключово значение, за да задържите посетителите на страницата ви. Потребителите отдавна нямат онова търпение, с което чакахме да се зареди дадена картинка или песен от data.bg. 🙂

Оптимизирането на съдържание за мобилни устройства ще ви постави по-напред в търсещите машини. Също така ще намали разходите за реклама и ще повиши времето, което прекарват потребителите ви на сайта. А всичко това са фактори, които прогнозират и по-добри финансови резултати за вас.

II. Лесна поръчка (лесна регистрация и плащане)

С удобните инструменти като Facebook login или G+ login, улесняваме потенциалните клиенти да спестят време и да не попълват досадни форми с еднотипни полета. Наскоро FashionDays отчете 10% увeличение на стойността на всяка поръчка, след като отвори платформата си в две насоки – вече всички ариткули са видими без регистрация и улесни купувачите, като приемат поръчка без регистрация, само с данни за доставка. Дори и това да ви се струва твърде смела стъпка, опитайте да намерите подходящ инструмент за вашия бизнес, за да спестите време на клиентите си във всички стъпки, водещи към покупка.

login-facebook-socialmedia

III. Удобно плащане

Разнообразието от методи за плащане е атрактивен начин за привличане на клиенти и в световен мащаб. Поради ниската си цена в България и масова достъпност, наложеният платеж е най-предпочитаният начин за плащане. Но ако желаете да привлечете по-платежоспособни и лоялни клиенти, предлагането на подходящи за вашите купувачи електронни плащания (Epay или Paypal) ще ви сближи с тях. Не е нужно да инвестирате в интегриране на виртуални терминали, лесно можете да вградите електронни плащания, които се извършват извън сайта ви, в платформите на доставчиците на електронни плащания.

paypal-checkout

IV. По-бърза доставка

Потребителите са нетърпеливи, и 5-7 дни за доставка може да им се стори „цяла вечност“. Бързината на доставката е основна движеща сила, която кара клиент да сключи сделка. 7 дни могат да им се сторят цяла вечност и въпреки неудобството, потребителят е склонен да поръча друг подобен продукт с по-бърза доставка или да отиде в реален магазин. Това говори много за навиците за пазаруване на клиентите, както и че удобството и навременната доставка играят огромна роля в процеса на вземане на решения. Опитайте се да оптимизирате процесите си, така че стоката да пристига до 3 дни след поръчката. За България това е приемлив срок и ще ви спечели позитиви. Смятате, че 3 дни е предизвикателство? Amazon.com и Alibaba.com предлагат от скоро доставка на същия ден в определени райони на света.

И още нещо!

barza-dostavka

V. Флаш продажбите

Въпреки че са по-скоро инструмент за продажби и набиране на нови потенциални купувачи/фенове, а не тенденция, си струва да ги отбележим. Ние сме импулсни купувачи. Обичаме да купуваме неща, които смятаме че са страхотна сделка, дори и ако това е нещо, което не сме планирали да закупим. Което повдига въпроса, „Дали това наистина е добра сделка, ако не бях планирал да го купувам изобщо?“

Импулсните покупки на евтини продукти са основни фактори, които стоят зад успеха на събития като Черния петък. Същото може да се каже за онлайн пазаруването. Продажби Flash (за кратък срок с лимитирана наличност и атрактивна ниска цена) – продажби, които на пръв поглед изглеждат сякаш от нищото с луди ниски цени, са чудесен начин да придобиете клиенти и посетители, заинтересовани от магазина ви. В зависимост от платформата на магазина ви, съществуват различни инструменти и преставки. Пример затова са WP Popup за WordPress. Друг пример е целенасочената Facebook реклама за реализиране на Флаш Продажби. Дори ако те в крайна сметка не закупупят нещо по време на вашата флаш продажба, вашият магазин и бранд ще са в главите им и в историята на браузъра, и те могат да се върнат по-късно, когато се нуждаят от нещо, което ви предлагаме.

flash-sale-1

Как да не изостанем през 2016?

* Оптимизирано и интересно съдържание за мобилни устройства;

* Лесен чекаут – процесът по регистрация и завършване на поръчка да е маскимано бърз и безболезнен;

* Удобна и бърза доставка;

* Интересни и атрактивни промоции, които водят трафик и купувачи.

Краси живее и работи в интернет. Има опит като мениджър проекти в уеб агенция, управлявала е няколко успешни онлайн магазина и се занимава с популяризиране на бизнеси в интернет от 2004 година. Има икономическо и ИТ образование, и е любител на традиционните изкуства. Обича рок музика, различните хора и свободата.

КОМЕНТАРИ