Карлово – градът, който имаше всичко, с изключение на модерна ШОПИНГ точка
Градът с възрожденски дух и живописни гледки
Когато говорим за гр.Карлово няма как първата ни асоциация да не е богатата история и български дух, с които свързваме града. Гр. Карлово е китно и изпълващо душата градче, намиращо се в подножието на красивата Стара планина. Известен с това, че е родният град на Апостола на българската свобода – Васил Левски, гр. Карлово привлича огромен брой туристи целогодишно. Друга причина градът да е сред най-предпочитаните от туристите дестинации е Стара планина, която през топлите сезони е любимо място за трекинг сред планинарите и любителите на планинските маршрути, заради множеството си живописни екопътеки. Близо до гр. Карлово пък се намира и гр.Сопот – родното място на патриарха на българската литература – Иван Вазов. А говорейки са вкусотиите, на които можем да се отдадем, докато сме на приключение, градът е известен и с автентичната си кухня. Но нека продължим нататък към същината на статията, за да не ни потекат лигите.
На пръв поглед гр. Карлово си има всичко – богата история, носеща духа на Възраждането и до днес; улици, по които са вървели едни от най-великите книжовници и борци за свобода; културни и природни забележителности; чист въздух и спиращи дъха гледки към величествената Стара Планина; начало на множество екопътеки и неспиращ прилив на туристи от цяла България и чужбина. Така погледнато се чудиш „Че кое може да му липсва на града?“. Е, всъщност му липсваше едно едничко нещо, с което да запълни целия си имидж. И това нещо беше ШОПИНГЪТ. И ето тук започваме лека-полека да навлизаме в същността на нашата статия. Но преди това…нека споделим и малко информация за инвеститора и неговата бранд идея. Още малко остава, имайте търпение.
Премиер Х – инвеститор с дълбока бранд идея
Говорейки за инвеститора, няма как да не отбележим, че ритейл паркът е дело на 100% българска компания. А как се погрижи тя за жителите на Карлово и развитието на града? Много лесно, разрешавайки два основни проблема. От една страна Karlovo Way Park ще спести неудобството на карловчани и жителите на близките населени места, да пътуват до големия град, за да напазаруват от любимите си брандове, тъй като до този момент те не бяха позиционирани на карловския пазар. Живеем в период на икономическа криза, която направи пътуванията по-скъпо удоволствие. Чрез изграждането на ритейл парк в града, инвеститорът ще спести на жителите време и пари. От друга страна ритейл паркът влияе положително и върху безработицата. Благодарение на него в гр.Карлово ще се разкрият над 120 нови работни места.
Два основни проблема и само едно решение – Karlovo Way Park.
И така, със своята инвестиция над 12.5 милиона лева, Karlovo Way Park се превърна в първия ритейл парк в града и околията, единствен в региона на 2 нива, събран в 11 магазина, сред които любими български и световноизвестни брандове като Billa, PEPCO, Sinsay, Lilly Drogerie, Technomarket и други, които скоро ще отворят врати, 146 паркоместа и величествена гледка. Karlovo Way Park се превърне в новата ШОПИНГ ТОЧКА на града, а на Карлово вече нищо не му липсваше.
И така официално навлизаме в същината на нашата статия, мисията на нашите фрийкове и това как допринесохме ние като творческа агенция.
Фрийковете, които последваха бранд идеята, разгръщайки я в креативен резултат
Когато клиентът се свърза с нас, желанието му бе едно – да бъдем негови верни партньори по пътя към цялостното развитие на бранда. Той дойде при нас с дълбока и решаваща потребителските проблеми бранд идея, а нашата мисия бе да създадем нейната визия – изграждането на цялостна бранд идентичност от нулата. С висока мотивация и енергия, изпълнени с творческа страст, започнахме работа по проекта.
ИМЕТО
Първата и най-важна задача на всеки проект от нулата, е да създадем името на бранда. Като творческа агенция, мисията ни бе да измислим не просто поредното име клише – „ритейл парк“, а да бъде запомнящо се име, обгръщащо бранд идеята. Ритейл паркът се намира на ключово и комуникативно място – подбалканския път София – Бургас, на входа на град Карлово, от посока – гр. Сопот. Именно заради този удобен транспортен възел, който е ключов за жителите на гр.Карлово и всички преминаващи туристи, решихме да кръстим парка – Karlovo Way Park.
След като клиентът се влюби в името на бранда, дойде ред на следващата ни задача, а тя бе да създадем…
ЛОГО И СЛОГАН
И тъй като успешно завършения бранд е този, в който посланието на бранд идеята е отлично внедрено не само в името, но и в логото и слогана, ние като творческа агенция постигнахме точно това.
В логото изобразихме кръговото кръстовище, до което е позициониран ритейл паркът. Вдъхновени от името на бранда и едно от основните му USP-та – локацията, комбинирахме типография и custom начертание на буквата “А“, което да репрезентира локацията и достъпността на ритейл парка.
А в слогана директно комуникирахме това ключово предимство чрез посланието – „Напът сме ти“, което напълно довърши репрезентирането на цялостната бранд идея.
И ето, дойде моментът да ти споделим как изглеждаше всичко на финала
След като създадохме името, логото и слогана, дойде ред на следващата задача, а тя бе…
ПОДВЕЖДАНЕ НА БРАНДА ПОД ОБЩА СТИЛИСТИКА
Откриването на Karlovo Way Park наближаваше, а ние трябваше да се погрижим за създаването на тийзър кампания, която да загатне на аудиторията за новото тренди място в града, и основна кампания, с която да представим официалното откриване на ритейл парка. Но преди това трябваше да помислим върху общата стилистика и визуална идентичност, която щеще да подхожда най-точно на бранда.
И така, използвайки най-модерните похвати и трендове в дизайна, репрезентиращи търговските центрове и ритейл паркове, създадохме визуалната идентичност на Karlovo Way Park – стилна, модерна, крещяща ясно – „Ние сме новата шопинг точка награда“. Едновременно с нейното налагане, започнахме да развиваме и социалните медии – Facebook и Instagram.
Ето как изглеждаше нашата тийзър кампания
С тийзър кампанията положихме началото на онлайн комуникацията ни, а резултатите бяха много по-големи, отколкото очаквахме:
Над 450 реакции на публикацията
Над 20 коментара
Над 25 споделяния на публикацията
Над 30 съобщения на лично от потребители, нямащи търпение да отворим врати.
След тийзър кампанията дойде ред и на основната кампания. Но между тях подгрявахме аудиторията с креативни постове и такива, анонсиращи откриванията на отделните наематели, за които потребителите тръпнеха. А ето и няколко от тях:
И така часът да разпънем червения килим на новата шопинг точка на града – УДАРИ. Трябваше много бързо да навием ръкави и да размърдаме креативните си мозъци, за да създадем идеалната ключова визия, с точното послание. Отново вдъхновени от бранд идеята и основното USP на бранда – локацията, ни хрумна най-точното послание – „Обърни го на шопинг“. Ключовата дума тук беше „обърни“ – тя комуникираше едновременно бранд идеята и usp-то, заложени в името, логото и слогана – кръговото кръстовище, и CTA ни към аудиторията – време е да се отдадете на шопинга, без да се налага да пътувате до големия град.
А ето как изглеждаше и нашата ключова визия, анонсираща официалното откриване на Karlovo Way Park
И така за по-малко от месец успяхме да натрупаме:
Над 2000 лайка на Facebook страницата
Над 300 последователя в Instagram страницата
Да достигнем до над 120 000 потребителя
Да генерираме над 50 запитвания в социалните медии
Ииииииии… НАЙ-ВАЖНОТО – щастливи потребители, които не спираха да показват вълнението си от откриващия ритейл парк в града както в коментари под нашите публикации, така и на лично съобщения.
Работата на фрийковете не приключваше дотук. Паралелно със старта на социалните медии, работихме и върху изработката на уебсайта на бранда, който можеш да разгледаш тук – https://karlovowaypark.bg/
За да раздвижим социалните медии, така както раздвижихме града, създадохме кратко видео, с което да помогнем за допълнителната brand awareness.
И така гр. Карлово, който си имаше всичко с изключение на модерна шопинг точка, вече си имаше 100% ВСИЧКО, без „но“ и без изключения. А резултатът за всички бе – успешен. Клиентът ни реализира една истински стойностна бранд идея, решаваща два основни проблема за гр. Карлово и потребителите. Ние създадохме следващата си креативна идентичност от нулата, прибавяйки я към богатото ни портфолио с опит в сферата на търговските центрове и ритейл паркове. А потребителите…те бяха повече от щастливи.
Ако искате да ви потапяме отново и отново в морето на креативността, дълбоките инсайти и важността на бранд идеята, не спирайте да следите блога ни.