Светлото бъдеще се нуждае от светъл криейтив
В динамичните времена, в които живеем – претрупан пазар на продукти и услуги и все по-често променящите се потребителски нужди, все по-важно е брандовете да дават креативни и полезни за обществото решения. Такъв пример са фотоволтаиците. Представяте ли си, че едно съоръжение може да превърне слънчевата енергия в електрическа? И не само това! То може да намали значително енергийните разходи на домакинства и бизнеси, както и да помогне в опазването на околната среда, намалявайки емисиите от въглеродния диоксид. А това е пример за креативно съвременно решение.
Към края на 2023 г., напът да посрещнем изгрева на новата креативна година, с нас се свърза клиент, който ни даде светлина за поредната творческа задача.
Клиентът ни оперираше именно в сферата на фотoволтаичните инсталации за производство на енергия. Нямаше все още име, нямаше и лого, но дойде при нас с опит, силна мотивация да бъде различен, и най-важното –дълбока бранд идея. Задачата на нашия клиент бе да „носи“ светлина на своите потребители, а нашата – да донесем светлина на бранда му.
И така за пореден път, и изпълнени с творческа страст, ние фрийковете последвахме светлината на нашите щури идеи и започнахме работа по проекта.
ИМЕТО
Първата стъпка в създаването на бранда от нулата е именно създаването на неговото име. За нас като творческа агенция е изключително важно името да бъде различно, креативно и запомнящо се, но и носещо в себе си дълбоката бранд идея, а за клиентът – да избягаме от повтарящите се клишета, срещани на пазара и да бъдем различни. А ето и как избрахме – Nova Rise Group.
“Nova” е дума, която едновременно означава и нов/ново, и силно светеща звезда. От една страна тя се свързва с идеята за новото начало на бъдещето – светло и бляскаво, което соларните панели създават с развитието на чистата енергия, а от друга страна се асоциира със светла и силна звезда – свръхновата. И така фрийковете решихме, че “Nova” съдържа много символичност и е ключова в идеята зад бранда. От друга страна “Rise” – изгрев, допринесе да достигнем до съчетанието “Nova Rise“, така че да комуникираме новия изгрев, който ще си подарят всички бизнеси и домакинства, избрали този нов новия начин за живот и получаване на светлина, благодарение на соларните панели. За да придадем и усещане за малко “тежест” към цялостния криейтив в името, както и да затвърдим идеята, че зад бранда стоят доказали се професионалисти, добавихме и “Group. И така стигнахме до крайния вариант – Nova Rise Group, който в съкратения си вариант NRG носеше закачливия ефект – произнасяше се като „energy”, каквато е и идеята на бранда.
ЛОГО
След като избрахме името на бранда, дойде момента за най-любимата ни част – да го „олицетворим“. Вдъхновението ни дойде от идеята за изчистени и модерни 3D форми , които да носят усещането за иновативност и устойчивост – характеристики, тясно свързани с новите технологии и идеята зад бранда. В логомарка сме илюстрирали буквата G, която е част от името на бранда и знака на захранващ бутон, който се свързва с активирането на електронни системи, което няма как да стане без наличието на енергия, която соларните панели ни предоставят. Избрахме този индиректен елемент, за да придадем креативност в цялостната дълбока идея. Цветово се спряхме на оранжево и жълто, тъй като това са цветовете които се свързват с изгряващото слънце. Сивият цвят, който сме заложили в изписване на името пък носи усещане за баланс, стабилност, перфекционизъм, модерност и елегантност, които са водещи в същността и ценностите на нашия клиент.
СЛОГАН
И тъй като успешното финализиране по изграждането на един бранд изисква синхрон между име, лого и послание, дойде време да затвърдим бранд идеята и чрез посланието, с което искахме да подчертаем дълбочината в името и логото – Charged by the sun.
И така успешното партньорство между нас и нашия клиент положи светлината на един нов старт на модерното, креативното и иновативното.
А ако искате отново да ви озарим с креативност, не забравяйте да следите блога ни.